IFF : AGENDA YANG TERSIRAT??


Bismillahirrahmanirrahim..
Segala puji bagi Allah Tuhan sekalian alam..

Dalam sekalian umat Islam berduyun-duyun dan bersesak-sesak berada di bumi Makkah dan Madinah saat ini,masih ada segelintir lagi umat Islam yang masih sibuk memperagakan kehidupan dunia yang kononnya indah dipandang mata.

Dalam deruan esak tangis jutaan hamba Allah yang berada di tanah suci ini menginsafi diri sebagai umat Rasulullah yang masih kurang mengamalkan sunnahnya,lahir pula program-program jahil yang menyentap malah menghiris tangkai jantung umat Islam,kerana penghinaan terbuka mereka kepada Rasulullah SAW.




Agenda apa ini??

Memperagakan wanita dengan berpakaian tidak menutup aurat,tetapi hebat mencanangkan bahawa program ini adalah Festival yang bercirikan Islamik.

Tujuan apa ini??

Tulisan Nabi Muhammad sejelas-jelasnya terpampang dan ditayangkan dalam keadaan wanita yang separuh tubuhnya didedahkan sebagai 'tayangan awam.' Apa ini??!Tidak cukupkah bukti bahawa ini penghinaan kepada Baginda Rasulullah,pembawa risalah yang mulia?

Tidak ada sesiapa yang dapat mempertikaikan bahawa kriteria pemilihan pemimpin adalah mereka yang mempunyai iman yang teguh kepada Allah,melaungkan kebenaran,mencegah kemungkaran dengan kuasanya,menerapkan Islam di dalam diri,keluarga dan rakyatnya sehingga terbinalah negara ISLAM yang dicita-citakan.Adakah penganjuran festival seperti ini menggambarkan sifat pimpinan yang digariskan oleh Islam?Jika hari ini para muda-mudi diacu dengan acuan sebegini,didedahkan dengan hiburan dan program dunia yang melekakan,apakah nasib umat Islam 10,20 tahun akan datang?


Jika objektif festival ini ingin memperkenalkan pakaian wanita Islam di mata dunia,membawa gagasan bahawa wanita Islam hari ini tidak jumud dan statik,pelaksanaannya tidak sedikitpun mencapai objektif yang ingin dicapai.Andai Islam itu hanya dinilai melalui tulisan,ia jelas telah jauh menyimpang!


Seruan buat semua umat Islam,bangkitlah kita mempertahankan Islam yang mulia melalui pelbagai medium sekalipun.Kredit buat Pemuda PAS dan NGO yang tampil berani menyatakan prinsip dan kecaman terhadap isu ini.Semoga amal ini menjadi saksi di akhirat kelak bahawa kita terlalu mencintai Agama dan Rasulullah SAW.Salam juang!



13 HARI DI BUMI KECINTAAN RASULULLAH..

Bismillahirrahmanirrahim..
Segala puji bagi Allah Tuhan sekalian alam..kepadaMu kami sembah dan kepadaMu jua kami meminta pertolongan..

Alhamdulillah,sedar tak sedar sudah 13 hari kaki ini mengatur langkah di Madinah,bumi kecintaan Rasulullah SAW..Saya merasakan musafir kali ini amat berlainan sekali..Bukan tidak pernah merantau..3 tahun berada di Mesir,amat mengajar diri ini erti berdikari,berjiwa besar dan perlunya jiwa yang cekal..Namun kali ini debarannya luar biasa..

Mungkin kerana keadaan diri yang tidak biasa dengan suasana Saudi,lahjah Arabnya fushah,suasananya sedikit berbeza dengan Mesir.tetapi positifnya,di sinilah saya bakal menimba pengalaman..Menjadi ahli Madinah adalah hadiah yang amat berharga yang Allah kurniakan buat hamba yang lemah ini..Di sini medan untuk saya memperbaiki diri,mendidik diri menjadi hamba yang setiap saat berterima kasih kepada Allah Yang Maha Pemurah..juga medan untuk mencurah khidmat dan kasih-sayang sepenuhnya kepada suami,yang bersabar menanti dan penuh redha melalui fasa berjauhan dengan isteri selama 2 tahun kerana menuntut ilmu Allah..Moga Allah mencurahkan rumahtangga kita dengan siraman sakinah,mawaddah wa rahmah selama-lamanya,amin..

Alhamdulillah,setelah berhari-hari mencari teratak untuk berteduh,akhirnya Allah temukan kami dengan rumah yang sesuai dengan kondisi kami selama berada di Madinah ini.Rumah ini tidaklah semahal banglo mewah,namun kami senang dengan pilihan ini..Apa yang penting,bait muslim ini akan terisi dengan program-program tarbiah dan agenda-agenda yang mendekatkan ahlinya kepada Allah,inshaAllah..di sinilah kunci kasih,tempat kami melepaskan lelah setelah seharian menjalankan amanah sebagai hamba Allah..

Cuaca di sini masih panas,tetapi masih membolehkan penghuninya istiqamah melaksanakan ketaatan kepada Allah..malamnya,tetap ramai dan berduyun-duyun manusia bersolat di Masjid Nabawi..Hari Jumaat bagi saya sangat meriah,terlalu sesak dengan ribuan manusia di sekeliling Masjid Nabawi..tak sabar menanti musim haji,pasti keadaannya jauh dan jauh lebih sesak dari sekarang ni..

Terlalu banyak yang ingin dicoretkan di sini..InshaAllah,andai punya kesempatan,saya ingin sekali berkongsi pengalaman berharga sepanjang berada di Tanah Haram ini..

Siiru 'ala Barakatillah..:)