Daisypath Anniversary tickers
Begitu Rupanya Husnul Khatimah..

Bismillah.

Sebak. Hiba.

Allahu Akbar, menerima berita kematian para Murabbi Dakwah benar-benar menyentap hati. Hingga sering kurasa terlalu ralat kerana tidak sempat berguru lebih lama dari mereka.

Kematian mereka satu persatu memberi signal penting, dunia ini semakin tiba ke penghujungnya. Apabila ramai para Ulama' dijemput pulang..Subhanallah.

Ku selusuri wadah perjuangan Allahyarham Ustaz Fadzil Noor, Allahyarham Ustaz Harun Taib dan yang terkini Allahyarham Ustaz Abu Bakar Chik yang baru meninggal dunia  pada pagi tadi 23 Jun 2014. Subhanallah, hatiku sayu bukan semata-mata kerana merasai kehilangan, lebih dari itu terselit rasa cemburu. Masakan tidak, mereka dipanggil Allah ketika mana masih kental di medan juang, membawa hati-hati kembali kepada Allah, berani melontarkan suara lantang menentang kemaksiatan. Dan Allah memberi jaminan, barangsiapa yang menjaga Agama Allah, insan-insan ini pasti tempatnya istimewa. 

Mereka pergi dalam keadaan yang sangat membahagiakan.
Senyum.
Wajah yang sangat tenang seperti sedang tidur lena.
Gelombang manusia soleh berduyun-duyun memberi penghormatan terakhir kepada mereka.

Subhanallah.
Bukankah itu tanda-tanda Husnul Khatimah?
Allah menunjukkan kekuasaanNya.
Allah membuktikan sifat Rahman dan Rahim-Nya.

Orang berjuang, yang bermati-matian mempertahankan Islam, mencegah yang munkar, membawa hati-hati manusia kepada Allah dengan ISTIQAMAH pasti akan terpilih menjadi penghuni Syurga.

Maha Benar janji Allah di dalam Surah Al-Fajr, 
" Wahai jiwa yang tenang, pulanglah ke hadrat Allah dalam keadaan yang Redha dan di Redhai.."
Subhanallah.

Buat diriku dan sahabat-sahabat yang masih tinggal, yang masih diberi peluang oleh Allah untuk beramal, 
Programkan diri dengan amalan mahmudah sebanyak-banyaknya, sehingga harimu sarat dengan agenda dakwah dan tarbiah. Tinggalkan legasi. Ya, Legasi yang bakal menyambung tugas-tugas dakwah ini. InsyaAllah.


2 comments:

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Candy B said...

sungguh indah.. terima kasih atas pernulisan ini...

candy b