IFF : AGENDA YANG TERSIRAT??


Bismillahirrahmanirrahim..
Segala puji bagi Allah Tuhan sekalian alam..

Dalam sekalian umat Islam berduyun-duyun dan bersesak-sesak berada di bumi Makkah dan Madinah saat ini,masih ada segelintir lagi umat Islam yang masih sibuk memperagakan kehidupan dunia yang kononnya indah dipandang mata.

Dalam deruan esak tangis jutaan hamba Allah yang berada di tanah suci ini menginsafi diri sebagai umat Rasulullah yang masih kurang mengamalkan sunnahnya,lahir pula program-program jahil yang menyentap malah menghiris tangkai jantung umat Islam,kerana penghinaan terbuka mereka kepada Rasulullah SAW.




Agenda apa ini??

Memperagakan wanita dengan berpakaian tidak menutup aurat,tetapi hebat mencanangkan bahawa program ini adalah Festival yang bercirikan Islamik.

Tujuan apa ini??

Tulisan Nabi Muhammad sejelas-jelasnya terpampang dan ditayangkan dalam keadaan wanita yang separuh tubuhnya didedahkan sebagai 'tayangan awam.' Apa ini??!Tidak cukupkah bukti bahawa ini penghinaan kepada Baginda Rasulullah,pembawa risalah yang mulia?

Tidak ada sesiapa yang dapat mempertikaikan bahawa kriteria pemilihan pemimpin adalah mereka yang mempunyai iman yang teguh kepada Allah,melaungkan kebenaran,mencegah kemungkaran dengan kuasanya,menerapkan Islam di dalam diri,keluarga dan rakyatnya sehingga terbinalah negara ISLAM yang dicita-citakan.Adakah penganjuran festival seperti ini menggambarkan sifat pimpinan yang digariskan oleh Islam?Jika hari ini para muda-mudi diacu dengan acuan sebegini,didedahkan dengan hiburan dan program dunia yang melekakan,apakah nasib umat Islam 10,20 tahun akan datang?


Jika objektif festival ini ingin memperkenalkan pakaian wanita Islam di mata dunia,membawa gagasan bahawa wanita Islam hari ini tidak jumud dan statik,pelaksanaannya tidak sedikitpun mencapai objektif yang ingin dicapai.Andai Islam itu hanya dinilai melalui tulisan,ia jelas telah jauh menyimpang!


Seruan buat semua umat Islam,bangkitlah kita mempertahankan Islam yang mulia melalui pelbagai medium sekalipun.Kredit buat Pemuda PAS dan NGO yang tampil berani menyatakan prinsip dan kecaman terhadap isu ini.Semoga amal ini menjadi saksi di akhirat kelak bahawa kita terlalu mencintai Agama dan Rasulullah SAW.Salam juang!



0 comments: