DEBAR NOVEMBER ^_^

Bismillahirrahmanirrahim..

Segala puji bagi Allah Tuhan sekalian alam..

Alhamdulillah,Allah masih lagi mengurniakan nikmat dan kasih-sayangnya kepada kita semua..Semoga dengan nikmat2 yang dikurniakan menjadikan kita hamba yang lebih bersyukur..

bulan ni banyak peristiwa yang berlaku yang rasanya ingin dicatatkan buat tatapan di hari muka^_^


DEBAR 1 ~ SPM BERTANDANG

Bagi keluarga di pihak saya,ini adalah SPM terakhir yang mendebarkan kami sekeluarga memandangkan di antara calon tersebut adalah adik bongsu kami yang amat disayangi=)

Salam imtihan buat adik2 kesayangan - Mohd Syukri bin Ismail & Mohd Syimir bin Abu Hanipah- yang sedang menghadapi exam SPM sekarang..maaf sangat2 k.yah/k.ngah tak dapat nak telefon..line internet kat sini masalah sangat2 sekarang ni..kakak kalian sentiasa mendoakan kalian dari kejauhan.kita jauh di mata,namun tetap di hati..

Lakukan yang terbaik wahai adik2ku..yakin dengan pertolongan Allah.Dia amat dekat dan teramat dekat dengan hambaNya..bersangka baik dengan Allah dan serahkan sepenuh tawakkal padaNya..inshaAllah,dengan izin Allah,adik2 akan memperoleh kejayaan gemilang!

~buat adik,imir,adik2 SMKA TAHAP dan semua calon SPM di Malaysia..BITTAUFIQ WAN NAJAH!

DEBAR 2 ~ KEHADIRAN SI DIA ^_^
Hihi,pelik pula bunyi tajuk ni=) Alhamdulillah,suami saya selamat tiba ke Mesir 6 hari yang lepas setelah bersusah-payah melakukan pelbagai urusan di bumi Madinah sana..tarikh untuk berlepas ke Mesir bertukar2 menyebabkan kami tak senang duduk jadinya=)akhirnya,alhamdulillah semuanya selamat.suami akan berada di sini lebih kurang 3 minggu,sempatlah kami merayakan 'Idul Adha bersama2 inshaAllah.
Pertemuan kami kali ni juga rasanya cukup berbeza.disebabkan saya sekarang berada di tahun akhir,maka kuliah2 adalah menjadi kewajipan saya di kala ini..

Alhamdulillah,Allah kurniakan saya suami yang amat memahami,malah mencadangkan idea yang paling bernas untuk kami berdua.sewaktu saya menjalankan rutin harian,bergelumang dengan kitab dan muhadharah,suami akan memanfaatkan waktu itu dengan menggali ilmu di kuliah Al-Azhar banin.bermakna,3 minggu lah abang bergelar pelajar Al-Azhar..MashaAllah,kagum dengan prinsipnya,tidak mahu membiarkan sehari berlalu tanpa menghadap ilmu dan para Ulama'..

~ bang,kita tak punya banyak masa untuk bersama sewaktu di dunia,semoga ALLAH mengurniakan seluas-luasnya ruang dan waktu untuk kita bersama di SYURGA sana,amin..

DEBAR 3- ABG LONG DAN KAK LONG DI TANAH HARAM..
Alhamdulillah,abg long dan kak long terpilih menjadi tetamu Allah untuk mengerjakan haji pada tahun ini.baru2 ni kami mendapat berita abg long demam.tapi kata kak long,demam abg long beransur pulih,Alhamdulillah..semoga kalian memperoleh Haji Mabrur,amin..rupa2nya anak2 abg long-fatihah,adib dan syahirah juga diserang demam di Malaysia.demam rindu barangkali..semoga anak2 saudara makteh cepat sembuh,Syafahumullah...

amat rindu untuk kembali menjejakkan kaki ke Tanah Haram..sayu melihat tetamu Allah yang membanjiri bumi Makkah kala ini..semoga semua jemaah memperoleh haji mabrur dan dapat meneruskan ibadah yang terbaik setibanya mereka di tanah air nanti..amin..


ULANGTAHUN SYUHADA' MEMALI KALI KE-24
November juga menyaksikan kesyahidan insan-insan pilihan Allah di Memali,Kedah.Peristiwa ini berlaku pada 19 November 1985..Berikut adalah gambar2 yang diperoleh buat tatapan pengunjung semua..





berita lanjut tentang Memali,sila rujuk :





0 comments: