Cinta Ummi Abah..

Anak ini benar-benar anugerah yang tidak ternilai kepada ibu dan bapanya.Melihat Muadz tidur lena,hati saya sebagai seorang ibu sangat terusik.Subhanallah,Allah jadikan anak kecil ini suci tanpa dosa.Saya dan suamilah yang bertanggungjawab mencorakkannya agar menjadi anak yang soleh lagi muslih.

Terasa begitu cepat masa berlalu.Anak yang saya kandung selama 9 bulan kini telah hampir memasuki usia 9 bulan.Subhanallah..Bertambahnya usia anak bermakna amanah yang dipikul oleh abah dan ummi semakin berat.Kami bertanggungjawab untuk memperkenalkannya kepada Cinta Allah dan cinta Rasulullah SAW..



Muadz pada usia 2 bulan setengah.Sudah pandai senyum dan ketawa apabila diagah.Berat ketika ini 5kg.

Muadz pada usia 3 bulan.Senyumannya mencairkan sesiapa sahaja yang melihatnya,apatah lagi ummi dan abah.Ummi sangat bersyukur memperoleh anak yang tidak mudah meragam seperti Muadz,Alhamdulillah..Ketika ini berat Muadz sudah masuk 6kg.
Inilah kawan baik Muadz di Madinah.Namanya Nur Qaisara Arissa binti Ahmad Khuzaini.Usia Arissa sekarang 1 tahun 6 bulan.Muadz terlebih peramah apabila berjumpa dengan Arissa.Tangan Muadz cepat menarik rambut si kakak sampaikan Arissa cuak bila nak duduk deka-dekat dengan Muadz..Waktu Muadz 6bulan berat Muadz 8.45kg.
Gambar terbaru Muadz ketika mengerjakan Umrah pada minggu lepas.Muadz pada usia 8 bulan tapi ummi tidak timbang lagi berapa berat Muadz.Alhamdulillah jemaah umrah masih belum memasuki Makkah,jadi waktu untuk tawaf hanya mengambil masa 15 minit dan Muadz tidur dengan lena ketika itu.

Muadz,ummi dan abah sangat cintakan Muadz.Ummi abah berazam untuk memberikan pendidikan yang terbaik untuk Muadz.Semoga Muadz menjadi Ulama' ummah satu hari nanti insyaAllah..


ummu muadz
madinah al-munawwarah

0 comments: