Daisypath Anniversary tickers
monolog

Bismillahirrahmanirrahim..

terlalu kompleks memperkatakan tentang kehidupan.

Juga terlalu kompleks membicarakan tentang hati..

Hati orang beriman di dalam jagaan Allah.
Sentiasa merasai rindu..rindu kepada Allah,rindu kepada Rasulullah,rindu untuk mentadabbur kalam Allah..juga amat rindu kepada hamba-hamba yang sama2 berusaha mencari redha Allah..

dalam usaha mencari cinta,kadangkala diri ini tersungkur jatuh..
butiran air mata ini gugur tanda akur seorang hamba akan kekuasaan Rabbnya..
perit hati ini,pedih jiwa ini meneruskan perjuangan sebuah mujahadah..

dalam dingin hening pagi ini..
hamba menguatkan diri..
sujud menyembahMu wahai Allah..
ku serah segalanya atas dasar cinta yang tidak bersyarat.

kerana aku tahu..
hanya Engkau Zat Yang Satu..
Yang Maha Mengerti..
aku hanya ingin bermanja denganMu Tuhan..

Kau menciptaku,Kau hampir denganku..
Kau mengetahui tiap gerak dan bisikan hatiku..
aku adukan segalanya padaMu Ya Ilahi Rabbi..

Ya Rahman..
kuyakini Kau tidak pernah menzalimi hambaMu..
tidak akan sekali-kali..
Tiap satunya Kau atur penuh hikmah,penuh pengertian..

dangkalnya aku wahai Allah..
sering diri ini melakukan khilaf..
namun nikmatMu tak pernah berkurang buatku..

aku hampir goyah,
Kau teguhkan hatiku untuk mentadabbur Kalamullah..
wasilah kekuatan jiwa seorang hamba..
dan aku kuat kembali..

aku hampir rebah dalam ujianMu..
Dan Kau menyedarkan kalbuku untuk menyelusuri sirah Rasulullah..
Baginda lelaki mulia yang hidupnya sarat dengan ujian..
Namun Baginda sabar..
ujian itu tidak dianggap beban tetapi suatu amanah iman..

Ya Allah..
buat kesekian kalinya..
hamba tidakkan berhenti berharap..
Bantu aku,tabahkan hatiku..
Tenangkan aku megharungi kehidupan ini..

semoga hari terbaik di dalam hidupku adalah
hari dan saat pertemuan aku denganMu..

amin..


0 comments: